Kompiuteriniai žaidimai – meno forma: padės jaunimui susidomėti klasikine muzika?

Antrasis kompiuterinių žaidimų muzikos koncertas „GameOn Live“ vyks žaidimų konvento „GameOn“ iniciatyva. „Bandomąjį koncertą padarėme pernai – mums pasisekė, pateisino visus lūkesčius. Šiais metais išsiplėtėme – „GameOn“ organizatoriai surado galimybę mums sugroti ir tarptautinę vieno kompiuterinio žaidimo muzikos premjerą, dėl kurios atvažiuoja ir pats kompozitorius iš Izraelio“, – sako R. Bieliauskaitė.
Ji vadovauja visai gyvos muzikos daliai – solistams, chorui, orkestrui, prižiūri aranžuotes, chorą, repeticijas, bendrą reginio kokybę. R. Bieliauskaitė sako, kad didelių biudžetų kompiuterinių žaidimų muzikiniai takeliai, kaip ir filmų, dažnai turi aukštą meninę vertę.
„Muziką jiems įrašo brangūs simfoniniai orkestrai. Įrašuose groja tikrai profesionalūs kolektyvai. Atlikimo prasme atlikti tuos kūrinius nėra labai lengva, nes kompozitoriai parašo tikrai sudėtingas tiek okestrines, tiek choro partijas. Kruopščiai rinkome ir solistus – vienai iš jų teko tikrai sudėtinga intonacinė medžiaga“, – sako R. Bieliauskaitė.
Muzikė teigia, kad galima rasti žaidimų ir klasikinės muzikos panašumų: „Klasikinė muzika šiek tiek kitokia, nors priklauso nuo to, apie ką kalbame – klasicizmo epochos muzikoje tikrai galima rasti panašių tonacijų. Pastebėjome, kad žaidimų muzikoje atsispindi apokaliptinė pasaulio pabaigos tema, ta muzika tamsesnė.“
Kompiuterinių žaidimų ir filmų muzikos pasaulis kardinaliai nesiskiria nuo muzikos pasaulio bendrąja prasme, priduria ji. „Kompiuteriniams žaidimams kompozitoriai parašo tikrai įsimintinų garso takelių, kurie labai padeda žaidimui – jie geriau įsimenami. Pati kompiuterinių žaidimų nežaidžiu, tačiau garso takelius dabar jau tikrai išmanau ir žinau, apie ką patys žaidimai“, – šypsosi R. Bieliauskaitė.
Ji sako, kad kompiuterinius žaidimus galima laikyti meno forma – juose susilieja ir muzika, ir balso vaidyba, iliustracijos, scenarijaus rašymas.
„Kompiuteriniai žaidimai, kaip ir filmai, pasiekia tokį aukštą lygį, kad samdomi labai profesionalūs atlikėjai, įgarsinantys aktoriai, kompozitoriai. Jie sukuria produktą, kuris nėra tik kompiuteriniai garsai, kaip būdavo žaidimuose mano jaunystėje.
Dabar visame pasaulyje galima eiti į kompiuterinių žaidimų muzikos koncertus ir tai laikyti atskira muzikos forma. Tai muzika, kuri turi išliekamąją vertę“, – teigia R. Bieliauskaitė.
Koncerto vadovė tikisi, kad koncertas paskatins labiau domėtis muzika ir menu apskritai. „Sulaukti tokio dydžio publikos – labai džiugu. Grojant klasikinę simfoniją ar siuitą sulaukti tiek publikos sunku. Jei tik sugebėsime pasiekti jaunus žmones ir jų ausis naudodami šią formą – tai kiekvieno kūrėjo svajonė. Galbūt po to jie susidomės ir stipresne akademine šiuolaikine muzika, kuriai suprasti tikrai reikia išsilavinimo“, – sako ji.
„Šiame renginyje bus labai daug jaunimo, moksleivių, todėl tai mūsų pagrindinis tikslas – pritraukti jaunimą į Filharmonijos koncertus, kas dažnai būna tiesiog neįmanoma. Šiame kontekste sulaukti jauno žmogaus dėmesio – lengva, todėl pažinęs tokią muziką, jis supras, kas yra orkestras, kaip ji atliekama. Juk žaisdamas nematai muzikantų, orkestro, dirigento. Turime tikrai didelę viltį, kad kompiuterinių žaidimų muzika pritrauks žmones į koncertų sales paklausyti ir kitokios orkestro atliekamos muzikos“, – tikisi R. Bieliauskaitė.